HINNAKIRI / 2023
Naiste rõivaste valmistamine
Iga tellimuse kohta tehakse eraldi hind vastavalt soovidele, tegumoele ja vajadustele ehk töömahust tuleneb lõplik hind.
All pool on toodud toote valmistamise tööraha, lisanduvad materjalid ja abimaterjalid ning lisateenused (soovi korral): disaini konsultatsioon / toote individuaalne planeerimine, materjali leidmine.
Tutvuge kindlasti hinnakirja põhipunktidega ja salongi garantii tingimustega!
Tellimuse tühistamisel tuleb tasuda kompensatsioon, määrad on välja toodud hinnakirja põhipunktides.
Pluus (Krae, varrukad, kaelakant) alates | a.l | 65 € |
Kleit(ilma varrukata, trikotaaz) alates | a.l | 110€ |
Maika(trikotaaz, lükra) alates | a.l | 55€ |
Kleit(väikese varrukaga, trikotaaz) alates | a.l | 115€ |
Kleit klassikaline(varrukatega, ilma voodrita) alates | a.l | 130€ |
Top, särgike(trikotaaz, lükra) alates | a.l | 50€ |
Kleit klassikaline(voodril, väikse varrukaga) alates | a.l | 150€ |
Tuunika(varrukad, kaelakant) alates | a.l | 80€ |
Kleit klassikaline(voodril, pikka varrukaga) alates | a.l | 165€ |
Särkpluus(varrukad, esikinnis) alates | a.l | 150€ |
Kleit vööjoonel läbilõige(varrukatega, ilma voodrita) alates | a.l | 150€ |
Vest(voodrita) alates | a.l | 130€ |
Vest (voodriga) alates | a.l | 150€ |
Jakk / pintsak (voodrita) alates | a.l | 135€ |
Jakk/ Pinsak(osalisel voodril ) alates | a.l | 150€ |
Pruutkleit(mitmekihiline kahar seelikuosa, vooder, kaunistused, varrukas) alates | a.l | 950€ |
Pruutkleit(pikk, sirge, ilma voodrita ja varrukata) alates | a.l | 450€ |
Pruutkleit(kahara seelikuosaga, varrukaga) alates | a.l | 750€ |
Jakk /Pinstak(tugevdatud rinnaosa- ja voodriga) alates | a.l | 175€ |
Seelik (rataskloss, kummiga) alates | a.l | 60€ |
Seelik(klassikaline, voodrita) alates | a.l | 55€ |
Seelik(klasskaline, voodriga) alates | a.l | 60€ |
Mantel(õhuke, voodrita) alates | a.l | 190€ |
Mantel (õhuke, osaliselt voodriga) alates | a.l | 220€ |
Mantel (õhuke, voodriga) | a.l | 260€ |
Mantel, villane(ainult voodril) | a.l | 280€ |
Mantel villane(tuuletõkke ja voodriga) | a.l | 350€ |
Mantel, villane(talvemantel/väga soe – vatiiniga) | a.l | 450€ |
Retuusid, kummiga püksid(trikotaaz) | a.l | 45€ |
Püksid(2 esitaskut) | a.l | 110€ |
Tekaspüksid (2 esitaskut, 2 tagastaskut, rihmaasad) | a.l | 110€ |
Viigipüksid | a.l | 145€ |
Viigipüksid (põlvesiidiga) | a.l | 165€ |
Viigipüksid (täisvoodril) | a.l | 245€ |
Meeste rõivaste valmistamine
Iga tellimuse kohta tehakse eraldi hind vastavalt soovidele, tegumoele ja vajadustele ehk töömahust tuleneb lõplik hind.
All pool on toodud toote valmistamise tööraha, lisanduvad materjalid ja abimaterjalid ning lisateenused (soovi korral): disaini konsultatsioon / toote individuaalne planeerimine, materjali leidmine.
Tutvuge kindlasti hinnakirja põhipunktidega ja salongi garantii tingimustega!
Tellimuse tühistamisel tuleb tasuda kompensiatsioon, määrad on välja toodud hinnakirja põhipunktides.
Suvepüksid, shortsid(kummiga) | a.l | 125€ |
Püksid(casual/golfipüksid vm.) | a.l | 155€ |
Viigipüksid(2 esitaskut, 1 tagatasku, rihma aasad, miider) | a.l | 170€ |
Dressipluus (kapuuts, 2 esitaskut) | a.l | 120€ |
Vest(5 nööpi, selg voodril ja põõnaga) | a.l | 110€ |
Jakk/bleiser | a.l | 165€ |
Triiksärk | a.l | 145€ |
Jakk/bleiser (osalise voodriga, 2 taskut, 2 põuetaskut) | a.l | 190€ |
Taskurätik (masinpalistus) | a.l | 20€ |
Taskurätik(siid) | a.l | 45€ |
Mantel (kevad-sügis osalisel voodril) | a.l | 295€ |
Mantel (kevad-sügis, voodril) | a.l | 350€ |
Mantel villane(sooja vatiiniga, klassikaline, revääriga, kaks esitaskut, 1 põuetasku) | a.l | 650€ |
Mantel (kevad-sügis klassikaline, revääriga, kaks esitaskut, 1 põuetasku) | a.l | 450€ |
Mantel villane(tugevtatud rinnaosa, klassikaline, reväärkrae, kaks esitaskut, 1 põuetasku) | a.l | 570€ |
Mantel villane(tuuletõkkega, klassikaline, revääriga, kaks esitaskut, 1 põuetasku) | a.l | 750€ |
Muud tööd
€ | ||
Overlock jm. | a.l | 2,80 |
2x palistus 1,0/1,0 jm. | a.l | 3,50 |
Rullkant jm. | a.l | 4,20 |
Kattemasinaga õmblus jm. | a.l | 5,00 |
Haakide õmblemine 1 tk | a.l | 3,20 |
Nööbi õmblemine 1 tk | a.l | 3,20 |
S-Trukki paigaldamine | a.l | 3,50 |
Rõngastrukki paigaldamine | a.l | 3,50 |
Pressimine/triikimine | ||
Jakk | a.l | 25,00 |
Seelik | a.l | 21,00 |
Mantel | a.l | 35,00 |
Mantli pressimine ja harjamine | a.l | 50,00 |
Püksid | a.l | 21,00 |
Muud tooted | a.l | 25,00 € |
Kõik hinnakirjas antud hinnad on alates summast ja on arvestatud enim tellitud tööde mahuga.
Iga töö (tellimuse) puhul tehakse eraldi hind vastavalt soovidele, tegumoele ja vajadustele ehk töömahust tuleneb lõplik hind. (sõltub materjalist, figuurist ja keerukusastmest ning ajakulust)
Hind võib muutuda töö teostamise protsessi käigus, juhul kui klient muudab planeeritud töömahtu.
Meie hinnakujunemisest lähemalt:
ALATI Teeme hinna iga töö kohta eraldi, prognoosides tööle kuluvat aega ja ka kliendiga tegelemise aega.
Hinda mõjutavad mitmed tegurid:
* kliendi figuuri eripära
* kliendi käitumine – nt. kui klient vajab oluliselt rohkem tähelepanu/kohtumisi ja abi materjalide/tegumoe valikul
* materjali käsitlemise raskusaste (värv, materjali iseloom jne.)
* toote keerukus ja lisatavad materjalid ehk kui palju aega võtab konkreetse töö teostamine
* kliendi otsused protsessi käigus
* tellimuse kiirus
Miks võib muutuda hind!?
Püsikliendile on võimalik anda oluliselt täpsemat hinda, kuna me tunneme juba kliendi figuuri ja käitumise eripärasid.
Üldjoontes püüame arvestada hinna andmisel erinevaid võimalike faktoreid ja anda hinna sellisel kujul, et see oleks pigem suurem ja võiks muutuda väiksemaks (juhul, kui ajakulu on väiksem).
Sageli soovivad kliendid hinda telefoni või e-maili teel, siis nii ei oska me hinnata erinevaid faktoreid ja tihti ei ole ka piisavat infot. Sellistel juhtudel püüame anda hinnavahemiku. Vahel on soovid vägagi erilised, kus küsija ei kujutagi ette täpselt milline on tegelik töömaht või soovitakse, et kasutaksime töömeetodeid, mis sageli ei õigusta ennast parima tulemuse saavutamiseks.
Loomulikult kliendi tungival nõudmisel võime me täita tema soovid, kuid siiski soovime et võiksime oma tööde üle uhkust tunda ja meie kliendid oleksid kaunid.
Miks võib muutuda hind, kui see on juba eelnevalt antud:
Kliendi figuuri eripära ja kliendi otsused protsessi käigus – iga uue kliendi puhul õpime me tundma nii klienti kui ka tema käitumise eripärasid. Näiteks: milliseid otsuseid ta võib protsessi käigus teha ja ka tegumoodi muuta ehk kui muutlik on tema iseloom.
Kliendi käitumine – alati arvestatakse iga kliendi puhul kliendi teenindusele kuluv aeg ka toote valmistamise tarbeks kuluva aja juurde, kui selgub et mingil põhjusel kulutab klient meie tööaega oluliselt rohkem.
Materjali käsitlemise raskusaste (värv, materjali iseloom jne.) – kui on tehtud hind algse info põhjal, kuid klient valib hoopis keerulisema käsitlemisega materjali.
Toote keerukus ja lisatavad materjalid – protsessi keskel leiab klient, et siiski ta soovib lisada/muuta midagi, mis suurendab oluliselt tööaja kulu. Näiteks parandustööde puhul võib selguda, et toote valmistamisel kasutatud tehnoloogia või varem tehtud parandused raskendavad tellitud tööd. Sageli just voodriga toodete puhul ei ole võimalik hinnata olukorda voodri ja põhikanga vahel.
Tellimuse kiirus – kui selgub, et klient vajab kiiremini valmis toodet, kui esialgselt kokkulepitud. See tähendab meile, et me oleme sunnitud pikemalt töötama ehk töötama isiklikust vabast ajast või lausa uneajast või peavad teised (kellega on nn vaba tähtaeg kokkulepitud) selle võrra kauem oma esemeid ootama. Kahjuks tuleb kliendil see ohver kinni maksta, kuna üleajatöö tuleb tasustada ja ka teised kliendid ei ole selles süüdi, et kellegil on kiirem kui neil.
Miks salongi teenus on sageli kallim, kui asjad poes?!
Paljude muude faktorite juures mängib rolli just see osa, et kui poes oleva asja tegemiseks on tehtud palju operatsioone ühe korra väga paljude eksemplaride jaoks, siis salongis tehakse ühe ainsa toote jaoks kõik protseduurid otsast lõpuni ja alati.
Näiteks tootes ühte pluusi tehakse:
– tehases üks lõige 1000 või enama pluusile tüüpmõõtude järgi, AGA salongis vaid ühe ainsa ja käsitsi iga kliendi mõõtusid arvestades
– välja lõigatakse tehases korraga 50 või enama pluusi detailid, AGA salongis ainult ühe kliendi pluus
– tehases ei tehta kunagi ühtegi proovi, AGA salongis tehakse ettevalmistused proovideks ja tehakse vastavalt kliendi figuurile kohendused
– tehastes kasutatakse sageli odavat tööjõudu, kus töötav inimene saab sageli alla igasugu arvestust töötasu ja tihti ei oskagi ta teha muud kui ainult ühte konkreetset operatsiooni nt. õlaõmblusi kokku õmmelda, AGA salongis töötav rätsep peab teadma rohkem alates materjalist mille Te talle toote, kui ka muude aimatavate probleemideni välja ning tundma ja oskama kõiki tehnoloogilisi protseduure, et valmiks selline pluus nagu te soovite.
Kui tellida salongist palju asju, siis saan odavamalt?!
Enamasti siiski mitte. Erakliendile suunatud salongis ei ole väga suurtele tellimustele suunatud tehnikat, mis tõttu ei vähenda esemete arv tootmiskulusid.
Kui on tegemist erinevate esemetega/töödega, kuid suures koguses – siis see, et olete toonud palju tööd ei vii hinda alla, kuna nendele kulutatav tööaeg on siiski sama.
Osad tooted võivad kuuluda töömahult teise kategooriasse olenemata nimetusest.
Hinnale lisanduvad vajalike abimaterjalide maksumus (vajalikud tugevdusriided ja -materjalid, lukk, nööbid, litrid, kivikesed jmv.)
ja põhimaterjal (kui see pole kliendi poolt)
Mudeli korrigeerimine suuremas mahus või tööd mis ei sisaldu hinnakirjas 25 € / tunnihind
Miinimum töö hind pisiparandustel 12 € = kuni 15 min
PUHASTAMATA k.a. tugeva aroomiga/parfüümiga esemete vastuvõtmisest on õigus salongil keelduda!
Hinnakirja tingimustes on punkt:
Määrdunud esemete vastuvõtmisest on õigus salongil keelduda.
Miks see nii on? Paljud on olnud üllatunud, miks on see salongi jaoks on probleem.
LÕHNAD ja PARFÜÜMID.
Kõik inimesed on erinevad ja mõni on lõhnade suhtes rohkem tundlik ja teine vähem. Samuti üks lõhn on meeldiv ja teine vähem ning mõni lausa väga ebameeldiv. Enda lõhna ja sageli kasutatavate parfüümidega oleme harjunud ja ei taju nende intensiivsust. Sama kehtib ka pereliikmete ja kolleegide kohta, kelle lõhnad on meile nn omad ehk oleme nendega harjunud. Ilmselt oleks Teilgi raske töötada esemega millest levib Teile mitte meeldiv lõhn või tugev parfüüm.
Osade parfüümide puhul (v.m. keemilise aine olekul tekstiilil) võivad tekkida väga tumedad plekid kui eset triikida või pressida.
Erinevad lõhnad kuumniiskeltöötlemisel (pressimine, triikimine) alati mitme kordistuvad ja töö võib muutuda nii võimatuks, et tuleb salongi tuulutada. Kahjuks on vähe töid, mida me ei pea pressima ega triikima.
MUSTUS, PORI ja TOLM.
Pea kõikide tööde puhul on vajalik kuumtöötlemine, on see siis aurutamine pressimine või triikimine, alati tuleb muudatuste puhul seda teha et tulemus oleks korrektne. Juhul, kui ese on määrdunud siis kuumtöötlemisega võib selle jäädavalt tekstiilile kinnitada ehk Te ei saagi kunagi seda eset puhtaks (harjamisest vm puhastamisest hoolimata).
Lisaks pori ja tolm on iseloomult enamuses liiv ja muld ning see on väga kahjulikud meie masinatele, mis kahekordistab meie tööaega, et neid kaitsta. Sest töövahendid on meile väga väärtuslikud, nii hinnalt kui ka selles osas, et kui need üles ütlevad, siis ei saa me tööd teha ja sellega kaasnevad muud ebameeldivad osad, halvimal juhul eriti ebameeldivad nii meile kui ka meie klientidele.
UUED TEKSAD või vabaaja püksid (mille materjalil on puuvilla või lina sisaldus suur) on soovitav tuua peale esimest pesu, et vältida peale esimest pesu kokkutõmbumist. Just pikkuselt kuni 2 cm – olenevalt eseme valmistamisel kasutatud töötlusest. Hilisemal pesul ei tohiks pikkus enam muutuda välja arvatud juhul, kui pesemistemperatuur liiga kuum ei ole.
Tänapäeval teksapükste levinum pesemise temperatuur on käsipesust kuni max 40 C˚ – iga tootja märgib konkreetse toote hooldusjuhisele sellele sobivad juhised.
Kui pole aega pesta! Tuleks kindlasti seda öelda, kuigi sageli saame ka sellest ise aru, kuid mitte alati ja siis võib olla hilja.
LINASED püksid võivad peale esimest pesu rohkemgi lüheneda. Neid kindlasti ei soovita lühemaks teha enne, kui need on juba eelnevalt läbi pestud.
Tähtajad
Kokkulepitud tähtaja/kohtumise ületamisel lisandub esemete/materjali hoidmise tasu:
(v.a. juhul kui on muu kokkulepe või on salongi informeeritud)
2,5 € nädal ehk 0,50 € / tööpäev
Valmis töid (k.a. toodud materjale või rõivaid) hoitakse maksimaalselt 3 kuud (kui ei ole muud kokkulepet).
Peale 3 kuu möödumist (kokkulepitud ajast / esmasest teavitusest) on salongil õigus otsustada esemete realiseerimise üle.
Lisatasud ja -teenused:
Praagi parandus – tavahind võib minna 40 – 100% suuremaks
(kehtib, kui on tekkinud tootmisviga või on ebaprofesionaalselt valmistatud või korrigeeritud)
Konsultatsioon 25 EUR / 1 tund, toote tellimise puhul 20 EUR / 1 tund
(k.a. disaini alane / toote tellimisel ei lisandu või eelnevalt tasutud konsultatsiooni tasu arvestatakse maha – kehtib kõne all olnud konkreetse toote kohta)
Konsultatsioon väljaspool salongi 25 EUR / 1 tund (Viljandi piires).
Sobib just neile, kes soovivad rätsepa poodi kaasa võtta, et osta ülikond, mantel vm.
Nt. keerulise figuuri korral, mis nõuab igal juhul eseme kohendamist või siis kindlustunde mõttes
Abi materjali valimisel kaupluses 25 EUR / 1 tund, toote tellimise puhul 20 EUR / 1 tund
Rinna- ja/või puusaümbermõõduga üle 110 cm lisatasu 20 – 40%
(protsendi lõplik suurus selgub töö käigus, kui palju suureneb töömaht)
Figuuri eripärast võib lisanduda lisatasu 20 – 80%
(eelnevalt tehakse protsendi prognoos ja lõplik suurus selgub töö käigus, kui palju suureneb töömaht)
Sameti-, libeda-, elastaani sisaldusega kanga korral lisatasu 25 – 40%
(protsendi lõplik suurus sõltub töö käigus selguva materjali käsitlemis raskusastmest)
Õhukese-, ruudulise- või triibulise-, velvet- või samet-, valge- või neoon-, vääris- (nt. siid) või muu pretensioonika kanga puhul lisatasu 25 – 50%
(protsendi lõplik suurus sõltub töö käigus selguva materjali käsitlemise raskusastmest)
Ekspressteenused (salongil on õigus keelduda, kui ees olev töömaht ei võimalda tööd teostada):
Ootetöö (kuni 15 min) – lisatasu 100%
(PAKUTAKSE, kui võimalus on – salongil õigus keelduda kui ees olev töömaht ei võimalda tööd teostada)
Kiirtöö, kätte samal päeval (kohendus- või parandustööd) – lisatasu 100%
(kehtib töödele, mis võtavad maksimaalselt 3 tundi, salongil on õigus keelduda kui ees olev töömaht ei võimalda tööd teostada)
Kiirtöö, väljaspool järjekorda (kohendus- või parandustööd) – lisatasu 50%
(kehtib eeldusel, kui töömaht ja aeg jääb mõistliku aja piiridesse / mahukate tööde tellimusi kiirtööna ei käsitleta)
Kiirtöö, väljaspool järjekorda (individuaalõmblus) – lisatasu 50%
(kehtib eeldusel, kui töömaht ja aeg jääb mõistliku aja piiridesse / mahukaid tellimusi kiirtööna ei käsitleta)
Tellimus jõustub kui Klient on tasutud 50% ettemaksu arve alusel, mis toimub kas ülekande või sularaha alusel. Kliendile toote üleandmine toimub kui klient on tasunud kogu tööde maksumuse ehk 100% toote maksumusest.
Tellimust saab tühistada 24h jooksul või vastavalt kokkuleppele,
hiljem tuleb tasuda kompensiatsioon:
Parandus- ja kohendustööd 24h jooksul või vastavalt kokkuleppele – lisatasu ei tule
Hilisemal tühistamisel:
tööraha kuni 30 € tühistamise kompensiatsiooni määrab salong
tööraha kuni 80 € tühistamise kompensiatsioon 90 €
töö maksumus üle 75 € tühistamise kompensiatsioon 30% maksumusest
juhul, kui tööd on juba alustatud, siis 25% maksumusest + tehtud töö osa
Lisanduda võivad tehtud kulutused või osutatud teenused (abi materjali valimisel, varutud materjal,või muud osutatud teenused).
* salong võib määrata tühistamise puhul eraldi hinna ehk kui suures osas on tekkinud aja või muu kulu.
Uue toote valmistamise tellimuse tühistamisel 24h jooksul tuleb tasuda konsultatsiooni tasu 20 €/tund v.a. juhul, kui on teisiti kokkulepitud või kohtumist pole veel toimunud.
Hilisemal tühistamisel:
järgneval päeval või hiljem 25% töörahast juhul, kui tööd on juba alustatud, siis 25% töörahast + tehtud töö osa.
Lisanduda võivad tehtud kulutused või osutatud teenused (abi materjali valimisel, varutud materjal või muud osutatud teenused).
Kui on tootele/toodetele(eritellimus töödele ) on vormistatud ettemaksu arve 50% ulatuses ja tellija on selle tasunud, siis tellimuse tühistamise korral salongi poolt ei toimu ettemaksu tagastust kliendile. Lisaks kuulub tasumisele tehtud töö hulk kuni kliendi tellimuse tühistamise otsuse hetkeni. Kui klient ei tasu teist arve poolt 50% ulatuses siis ei kuulu ka toode Kliendile ja jääb Salongi valdustesse – kuna salongis tehtavad tööd on individuaaltööd – siis on tegemist eritellimus töödega – millele puudub ka tagastimise kohustus salongile.
* salong võib määrata tühistamise puhul eraldi hinna ehk kui suures osas on tekkinud aja või muu kulu.
Lõigete konstruuerimine ning paljunduse koostamine:
Tellimuse tühistamisel 24h jooksul tuleb tasuda 50% töö maksumusest juhul kui tööd on juba alustatud siis 50% kokkuepitud maksumusest ning tehtud töö osa.
Hilisemal tühistamisel:
Järgneval päeval või hiljem 75% töörahast juhul, kui tööd on juba alustatud, siis 100% töörahast + tehtud töö osa
Lisanduda võivad tehtud kulutused või osutatud teenused – paberi ostmine, mõõdutaeli koostamine, nõustamine.
* salong võib määrata tühistamise puhul eraldi hinna ehk kui suures osas on tekkinud aja või muu kulu.
_________________________________________________________
Iga aasta lõpul vaadatakse hinnakiri üle ja tehakse vajalikud korrektuurid.
Juhul kui ilmnevad ettevõtte välised mõjufaktorid, mis sunnivad hinnakirjas korrektuure tegema, siis tehakse seda jooksvalt.
GARANTII
Salong annab garantii töö kvaliteedile, vajadusel parandab puudused – sellest kliendile teada andes. Tootete ja tellimustega tuleb tutvuda koheselt ning hiljem kui 7 tööpäeva tagasi tuldud pretetsioonidega ei võeta neid arvesse. Kui tegemist on eritellimustöödega siis lähtutakse joonistest ja rätsepa visioonist kui ei ole ette antud täpset mõõtutega joonist töö tegemiseks lähtub rätsep enda visioonist ning ettekujutusest ja valmistab toote/tooted sellele tuginedes. Kui kliendile ei tundu antud toode sobivat tehakse vajadusel muudatused ja parandused.
Kvaliteedi garantii kehtib kõikidele tehtud töödele v.a. juhul, kui ilmnenud probleem tuleneb algsest tootjast või kolmandate isikute tegevusest.
Kohenduste puhul järgitakse tootja disaini ja teostatakse töö tehnoloogiliselt sama moodi.
Kui kohendamine suurem ja algset disaini säilitada pole võimalik, siis leitakse lahendus, mis oleks võimalikult sarnane ja sobiv.
Kliendi tellimusel valminud toode on ainult üks eksemplar ja tagame, et meie salongis ei valmi teist täpselt samasugust v.a. juhul, kui…
– tegemist on klassikalise mudeliga (nt. ülikond, kostüüm, kleit),
kus pole võimalik lisada midagi isikupärast või klient ei ole huvitatud millegi lisamisest
– kokkulepitud on teisiti, nt. mitu ühesugust toodet
– konkreetne klient on nõusoleku andnud teisele ja meid sellest informeerinud (ise me nõusolekut ei taotle)
– tingitud hinna puhul on salongil õigus taganeda “üksikmudeli garantiist”
Mudeli erinevuse peab tagama vähemalt 2 välisilme teguri muutumine (näiteks: värv / materjal, krae kuju, taskud, allääre kuju jne.)
Juhul, kui oleme varem valmistanud mõne eseme mis on Teile meeldiv, siis leiame midagi, mis muudab uue toote eelmisest erinevaks.
Soovime sellega tagada, et meie poolt valimistatud tooted on isikupärased ja individuaalsed ning ei tekiks ebamugavaid olukordi täpselt ühesuguste mudelite näol.
Osadele mitte klassikalistele lahendustele laieneb hetkel kehtiv autorikaitse seadus, arvestades Autoriõiguse seaduse § 4.16-st.
Kliendi isik on anonüümne (kui selleks ei ole kliendi luba), vajadusel räägime vaid tööde iseloomust.
Garantii ei kehti (või kehtib osaliselt) järgnevatel juhtudel:
Kliendi (või kolmandate isikute) poolt märgitud parandusmõõtude või -märgete puhul
ei anna salong garantiid tulemuse õigsusele
Kliendi poolt (või kolmandate isikute) poolt lahti harutatud või muudetud tootele.
Kui klient keeldub antud soovitustest – tegumoest või seadest tulenevatele kalletele.
Proovides paika pandud asjaoludele (nt. pikkus vm) ehk kui proov on toimunud seega on klient kinnitanud asjaolud, siis hilisemate soovide puhul vastutab klient töömahu suurenemise eest ning sellele laienevad lisatasud.
Seega palume olla tähelepanelik ja kaasa töötada, et saaksite just selle tulemuse mida ootate.
Mis on individuaalõmblus?
Individuaalõmbluse teenusena tehakse kokkulepitud toode just kliendi soove ja tema figuuri arvestades, lähtudes tema keha mõõtudest ning figuurist ehk see ehitatakse see just konkreetsele inimesele.
Individuaaltööd ei tasu segamini ajada mõõdu järgi õmmeldud toodetega. Mõõtude järgi valmistatud toodetel kohendatakse lõiked või tooted olemasolevate mõõtude järgi. Kuid individuaalõmbluse teenusena valmistatakse tooted konkreetse kandja jaoks rätsepatöö põhimõtete järgi, kus iga detail, õmblus, volt, pikkus ja muu võimalik sätitakse kooskõlla kandja figuuri ja eripäraga, lisaks arvestatakse ka muid võimalike faktoreid.
Meie salongis:
– Kliendi ja salongi suhe on konfidensiaalne, näidete vajadusel räägime vaid töödest ja tellija jääb anonüümseks.
– Kliendi taust ei mõjuta tööde kvaliteeti ega hinda.
– Kuulates kliendi soove püüame leida talle sobivam lahendus või soovitus.
– Alati seadistame seadmed vastavalt töö iseloomule, et tagada töö kvaliteet.
– Meie töö on küll suures osas käsitöö, kuid hoiame ranget joont et meie töö oleks kvaliteetne ja jääks hea maitse piiridesse.
Püüame oma oma klientidele anda lisaks oodatule kaasa ka hea meeleolu ja miks mitte ka enesekindlust.
Loomulikult pikaajaliste klientide puhul me suudame juba aimata ette nende soove ja me tunneme üksteist paremini ning leiame sageli lahendused kiiremini, kui esmasel kohtumisel.
Võib tekkida küsimus kas see on ikka minu jaoks?!
Sel juhul võib julgelt saata meile oma mõtetest, fotodest või muust e-maili ja küsida, kas see on võimalik või kui kulukas see on jne.
Mida rohkem meil on infot Teie ootuste kohta, seda täpsema vastuse saame anda – nii on ka lihtsam otsustada.
Kuid juhul, kui me alles kohtume, siis…
Alati ei pea täpselt teadma milline tegumood peab olema, piisab vajadusest uute pükste, seeliku või mantli järele.
Meie salong ongi koht, kus aidatakse jõuda selgusele milline lõplik tulemus peaks välja nägema.
Sageli jõuavad kliendid meie juurde pooliku idee või vaid materjaliga, mille me aitame valmis valmistada või anname kaalumiseks erinevaid lahendusi.
Kui Te olete nõutu ja puudub nägemus, siis palun öelge seda meile ja kindlasti lisage selgelt mida täpselt meilt ootate…
* Kuna meie Teid veel ei tunne ja Teie olete ainuke, kes saab anda meile enda kohta võimalikult palju informatsiooni:
– millised on Teie lemmikud rõivad ja millist stiili te tavaliselt kannate.
– ka rõivastus, mida kannate salongi tulles annab meile infot Teie eelistuste kohta, püüdke sellega edastada õiget infot.
– me soovime väga, et meil valminud rõivad jõuaksid siiski Teie lemmik rõivaste hulka.
– kus (millal, millistes tingimustes, kui sageli) Te soovite tellitavat rõivaeset kanda
– oluline on ka Teie elustiili info, mis annab meile terviklikuma pildi vajalikust rõivaesemest
Kui Teil on mingi konkreetne nägemus asjast mida soovite või detailidest, siis püüdke neid võimalikult täpselt selgitada.
Ka materjali ei pea olema olemas, seda on võimalik meie abil minna valima.
Abi või konsultatsiooni on mõistlik kasutada, kuna pakutav materjali valik on tõesti väga suur. Samuti kangapoe müüja ei pruugi täpselt Teie soovidest aru saada. Eriti juhul, kui on see õmblejaga varem läbi räägitud, siis jääb sageli osa info müüjale andmata arvates et ta mõistab teid. Sama võib juhtuda ka juhul kui plaanitav rõivaese on rohkete detailidega ja see osa jääb mainimata, siis võidakse lõigata väiksem kogus kui vaja.
Teisalt oskame küsida erinevaid versioone, et leida Teile just sobivaim materjal või ka lisaks kaunistused jne.
Kindlasti on vajalik ise põhimaterjal valida, sest meil ei pruugi olla sama maitse ja eelistus kui Teil.
Enne materjali ostmist on mõistlik konsulteerida vajalik kogus meiega üle.
Mõistlik on alustada kõigepealt tegumoest ja siis alles minna kangast ostma ehk selgub, et soovite hoopis vahvat kraed vm.
Tihti arutades kliendiga toote tegumoodi selgub, et oh see on vahva idee, aga materjali jääb nibin nabin puudu.
Võib ka kangapoe müüja oskustele lootma jääda, kuid see võib osutuda lõpuks Teile kulukamaks.
Näiteks üks väga sage juhtum: klient ostab kangast 1 püksipikkuse (150 cm laust) + 20% (või värvli laus), aga tema rõiva nr. on 42
Soovitud mudeli tegelik materjali vajadus on 1,5 püksipikkust – mis tähendab, et tuleb juurde osta terve püksipikkus, kuna jätkamine ei ole
enamasti võimalik. See tuleb ilmselgelt kulukam, kui oleks võtnud kohe õige koguse.
(P.S. teiste numbrite ja kangaste laiuste puhul läheb hoopis teine kogus, samuti on koguse mõjufaktor tegumood)
Sama võib juhtuda ka teiste toodete puhul. Siin ei aita kanga kerimisest ümber enda ja leida, et see peaks minema küll.
Kui Teie mõõdud võtta anda vajalikud avarused, voldid, krousid, kumerused jm. ning õmblus- ja töövarud, siis näib vajalik lõige kohutavalt suurena Teie jaoks ja tundub uskumatu, et nii suur olete. See pole kindlasti nii nagu paistab, kui toode kokku õmmelda, siis olukord muutub – see kõik, mida tundus palju olema on nüüd kõik õiges kohas. Kõik see on vajalik, et rõivas oleks mugav ja kusagilt ei pitsitaks.
Üleval pool toodud näite andmeid mitte kasutada, kindlasti konsulteerige eelnevalt salongiga üle.
Individuaalse õmbluse puhul võtame Teie kehalt vajalikud mõõdud ja teeme nende järgi sobiva lõike arvestades toote tegumoodi ja Teie figuuri. Teeme ettevalmistused prooviks ja alati planeerime läbi mõjutavad faktorid ja kandmisel tulenevad vajadused.
Enamus tooted tulevad valmis ehitada otse inimese seljas või mannekeenil.
PROOVID ON TÄHTSAD – need annavadki viimase lihvi, et toode on õmmeldud just tellija figuurile.
Proovides tehakse korrektuurid ja jälgitakse, et ese Teile hästi istuks.
SIIN ON TÄHTIS, ET JUHIKSITE TÄHELEPANU ASJADELE MIS TEID HÄIRIVAD.
Rätsepa kohus on see kas kõrvaldada või ajutise nähtuse puhul selgitada, mis muutub jne.
Proovide kohta hea teada:
– kui plaanite kanda eset mõne konkreetse riietusega, siis peaksid need igas proovis kaasas olema
(nt. konkreetne rinnahoidja, keha korrigeerivad pesuesemed, püksid, seelik jne.)
– rinnahoidjast oleneb väga palju rõiva istuvus – kui armastate kanda erineva lõikega rinnahoidjaid, siis on mõistlik seda ka öelda
– ülikonna proovi peaks tulema kindlasti päevasärgi ja kingadega, viigipükste puhul võiks olla kaasas kingad
Proovidest on oluline rääkida, et tulemus Teile istuks valatult ja tulemus oleks meelepärane.
Alati antakse Teile maksimum tööhind ja kui läheb vähem aega, siis väheneb ka vastavalt summa.
Juhul, kui kulub rohkem tööaega siis see jääb salongi kanda v.a. juhul kui klient ise tööd juurde ei tekita.
Valminud eseme kohta anname kaasa hooldusjuhised.
Teeme materjali kohta testid, et määrata koostist, mis on meile vajalikud et valida õiget töötlust.
Proovidest keeldumisel valmistab salong toote vastavalt kokkulepitule arvestades enam levinud anatoomia eripärasid (sellist tüüpi tööst võib salong keelduda), muudatuste vajadusel peab klient tasuma 100% muudatuste teostuse.
Juhul, kui klient on jätnud meid informeerimata figuuri mõjutavatest faktoritest (nt. rasedus, erinevad dieedid, fitness/atleet treeningud või muu) k.a. muud faktorid mis põhjustavad planeerimatu figuuri muutuse. Sellisel juhul, kui kliendi figuur on muutunud, siis ei pruugi olla võimalik tööd algse kokkuleppe alusel teostada – salong püüab leida võimaliku lahenduse, kuid selle kohta kujuneb vastav töötasu.
Materjalile, kui materjali müüja ei anna garantiid.
Soovi korral võib salong hinnata materjali ja anda prognoosi selle eluea vm. kohta.
Pesemata/puhastamata rõivaste parandusse või kohendusse toomisel ei vastuta salong plekkide vm olukorra tekke eest.
Mustus, parfüümid vm. materjalil võivad kahjustada materjali või tekitada plekke kuumniiskel töötlemisel
ehk puhastamata toote toomine takistab kvaliteetse töö teostamist ja kui rätsep avastab poole töö pealt eseme ebapuhtuse,
siis ei saa tööd kvaliteetselt lõpetada, kuna kuumniiske töötlemine ohustab toodet, kuid juba lahti võetud toodet ei ole võimalik
puhastusse suunata.
Juhul, kui probleemset olukorda mõjutavad erinevad faktorid (individuaalne eripära vm),
mille puhul jääb teotus nn “katse, kas toimib” kokkuleppele.